Apmaiņas programma ASV – jaunu vaļasprieku atklāšana

2016-03-02

Desmitās klases skolnieka Aleksandra vecāki bija ļoti norūpējušies par savas atvases nākotni. Aleksandrs bija ļoti pasīvs un neaktīvs – šķita, ka nākotne viņam nemaz nerūp. Puisim trūka motivācijas mācīties, viņa akadēmiskās sekmes bija zemas, skola viņu garlaikoja, viņu neinteresēja nekādas ārpusskolas aktivitātes, izņemot programmēšanu.

Lielāko daļu sava laika viņš pavadīja pie datora, spēlējot datorspēles, klejojot pa internetu vai nodarbojoties ar programmēšanu. Vecāki vērsās pie egoPERFECTUS, vēloties atrast iespēju motivēt pusaudzi mācīties un piedalīties ārpusskolas aktivitātēs, veicināt viņu dzīvot aktīvāk.

Izmantojot egoMAPPING metodiku, egoPERFECTUS speciālisti izanalizēja vecāku cerības attiecībā uz savu dēlu, bet pēc tam tikās ar pašu Aleksandru, pieaicinot sarunai arī pusaudžu psihologu, lai noskaidrotu Aleksandra motivācijas problēmas, viņa vēlmes, talantus un unikālās īpašības. Kā risinājums tika piedāvāta pusgadu ilga apmaiņas programma kādā Ņujorkas vidusskolā ASV, kura piedāvā plašu ar IT jomu saistītu ārpusskolas aktivitāšu izvēli.

Atgriezies mājās pēc pusgada, Aleksandrs bija mainījies: bija uzlabojušās viņa angļu valodas zināšanas, viņš bija kļuva atvērtāks, sabiedriskāks, patstāvīgāks, bija paplašinājies viņa kultūras redzesloks, viņam bija parādījušies jauni draugi un jauns vaļasprieks – basketbols. Taču pats svarīgākais – atgriezies mājās, viņš sāka aktīvi interesēties par dažādām programmēšanas valodām un sāka apsvērt iespēju saistīt savu nākotnes profesiju ar IT jomu. Viņa akadēmiskās sekmes uzlabojās, viņš kļuva drosmīgāks, parādījās arī motivācija un izpratne, ka datorspēlēm veltīto laiku ir iespējams izmantot daudz lietderīgāk.