Komunikācijas un radošās nozares | egoPERFECTUS
egoperfectus

Kontakti

 Vaļņu iela 5, Rīga
 (8-5) 249 8741
 +371 295 29995
 [email protected]
 I-V 9:00 – 18:00

PARAŠYKITE MUMS

Komunikācijas un radošās nozares 

Šīs specialitātes parasti apgūst atsevišķi, taču darba tirgū dominē uzskats, ka komunikācijas speciālistiem ir nepieciešama vismaz virspusēja izpratne par to, kā nodot informāciju sabiedrībai. Radošiem studentiem jāzina arī, kā izmantot izplatīšanas rīkus un kā veidot "neaizmirstamus" vēstījumus.

Komunikācijas studiju programmas dažādās augstskolās un specializācijās ir ļoti atšķirīgas, tāpēc rūpīgi pārbaudiet programmu aprakstus. Dažās augstskolās ir lielāka orientācija uz mārketingu - jūs studēsiet sabiedrības informēšanu, sabiedriskās attiecības, vēsturi, žurnālistiku un mārketingu, kā arī citus priekšmetus. Citi var būt vairāk tehniski, pētot rīkus vai komunikācijas. Plānojumā var atrast statistiku un informācijas tehnoloģijas.

Neatkarīgi no izvēlētās specialitātes jāuzsver, ka studiju laikā jūs daudz strādāsiet pie avotu analīzes, komunikācijas teorijas un metodoloģijas, kā arī pētīsiet komunikāciju dažādos kultūras un sociālajos kontekstos. Praktiskajās lekcijās jūs pilnveidosiet savas komunikācijas un diskusiju prasmes.

Tehniskajās studijās tēmas būs konkrētākas: statistika, pētniecības metodoloģija, plašsaziņas līdzekļi.

Ja komunikācijas studijās tiek iekļautas radošās industrijas, lekciju portfelis paplašinās, iekļaujot dažādas mākslinieciskās izpausmes tēmas (animācija, grafiskais dizains, dizains, ...) un komunikācijas izplatīšanas līdzekļus un to rādītājus (TV, tīmekļa mārketings, radio, ...). Ievads pasākumu organizēšanā: izstādes, preses konferences, festivāli.

Bakalaura un maģistra grādus var apvienot dažādos veidos, piemēram, var iegūt bakalaura grādu žurnālistikā, mārketingā, radošajās industrijās, informācijas tehnoloģijās un maģistra grādu komunikācijā vai sabiedriskajās attiecībās.

Vēlaties padomu par karjeru vai studijām ārzemēs? 

Rakstiet mums.

Izvēloties karjeru komunikācijas un/vai radošajās industrijās, ir ļoti svarīgi zināt, kādu specializāciju izvēlēsieties, jo to ir daudz. Mēs sīkāk aprakstīsim tikai dažas no šīm plašajām nozarēm:

  • Žurnālistika un komunikācija - Jūs nekļūsiet par profesionālu žurnālistu, taču apgūsiet žurnālistikas pamatjēdzienus un metodoloģiju. Tajā pašā laikā jūs iemācīsieties, kā inovatīvi komunicēt savas idejas. Studiju laikā jums būs daudz prakses, un jūs varēsiet sākt veidot savu portfolio, kas ir ļoti svarīgi, ja vēlaties strādāt šajā jomā.
  • Politiskā komunikācija - ja interesējaties par politiku un lasāt politiķu paziņojumus presei, Facebook ierakstus vai skatāties preses konferences un domājat, ka jūs varētu labāk formulēt savu vēstījumu vai diplomātiskāk atbildēt uz jautājumiem, tad, iespējams, politiskā komunikācija ir domāta tieši jums. Šeit jūs izpētīsiet, kā noteikti vēstījumi, plašsaziņas līdzekļu kanāli un žurnālisti ietekmē politiķu vai partiju popularitāti.
  • Sabiedriskās attiecības - apgūsiet plaša spektra komunikācijas prasmes, kas nepieciešamas, lai efektīvi veidotu uzņēmuma, zīmola, produkta vai personas reputāciju. Jūs uzzināsiet, kā izmantot plašsaziņas līdzekļus, izstrādāt komunikācijas plānus un veidot kampaņas. Jūs uzzināsiet, kā sniegt pareizo vēstījumu mūsdienu kultūras un sociālajā kontekstā.
  • Mārketings un mārketinga aktivitātes - uzzināsiet, kā veidot ilgtermiņa kampaņas, izstrādāt zīmola stratēģiju, analizēt mērķauditorijas un to mijiedarbību. Jūs uzzināsiet, kā veidot komunikāciju, lai sasniegtu konkrētus mārketinga mērķus (kā sasniegt visplašāko auditoriju, kāds vēstījums ir piemērots sākumskolas vecuma bērnu māmiņām utt.).
  • Radošā rakstīšana (copywriter) - šīs jomas profesionāļi stāsta stāstus. Labs tekstu autors liks jums justies kā citā valstī, ja rakstīsiet par ceļojumiem, liks jums asaras acīs, lasot stāstu par klaiņojošu kaķēnu, vai nopirks to perfekto zupas karoti, kas mainīs ne tikai zupas garšu, bet arī jūsu skatījumu uz pusdienu galdu.
  • Mediju plānošana - mediju plānotāji strādā ar skaitļiem. Tie ir cilvēki, kuri var pateikt, kuros mediju kanālos klienti atradīs savu auditoriju, kāda daļa no šīs auditorijas, visticamāk, būs ieinteresēta viņu vēstījumā, cik daudz cilvēku redzēs plakātu un cik reizes, cik daudz cilvēku uzklikšķinās uz saiti uz klienta tīmekļa vietni utt. Mediju plānotāji atradīs labāko veidu, kā sasniegt klienta mārketinga mērķus.
  • Digitālais mārketings - arī šī nozare ir reālāka nekā humanitārās zinātnes. Jūs uzzināsiet par sociālo mediju stratēģiju un komunikāciju, kā arī par to, ko klienti dara digitālajā telpā un kā viņus iesaistīt un veidot ar viņiem dialogu.

Vairākas karjeras iespējas:

  • Sabiedrisko attiecību vadītājs
  • Komunikācijas vadītājs, menedžeris
  • Mārketinga speciālists
  • Multimediju projektu vadītājs
  • Žurnālists
  • Mediju plānotājs
  • Pasākumu komunikācijas speciālists
  • Reklāmas laukumu pārdevējs u. c.

Kas visbiežāk algo komunikācijas speciālistus?

  • Izstāžu un kongresu centri
  • Arēnas
  • Valdības iestādes, politiķi, politiskās partijas
  • Mākslinieki
  • Lielie un vidējie uzņēmumi
  • Reklāmas aģentūras
  • Sabiedrisko attiecību aģentūras

Kā notiek mūsu konsultācijas un kādus pakalpojumus mēs piedāvājam?

  • Kopā ar klientu mēs izvērtējam viņa vēlmes, ambīcijas, finansiālās iespējas, karjeras mērķus, iespējas izpildīt iestājprasības un daudz citu svarīgu kritēriju, kuri ļauj mums sniegt klientiem informāciju par viņiem vispiemērotākajām mācību iestādēm dažādās pasaules valstīs.
  • Mēs sniedzam saviem klientiem detalizētu informāciju par viņu izvēlētajām augstākās izglītības iestādēm ārzemēs un studiju programmām, mācību maksu, apmaksas kārtību, stipendijām un iespēju saņemt finansējumu, dokumentu iesniegšanas kārtību un iestāšanās noteikumiem, dzīvošanas iespējām, darba iespējām un citiem būtiskiem aspektiem.
  • Mēs pilnībā uzņemamies rūpes par visu nepieciešamo dokumentu sagatavošanu, kas nepieciešami, lai iestātos mūsu klientu izvēlētajās mācību iestādēs ārzemēs, kā arī noformējam studiju pieteikumu.
  • Pārbaudīsim un rediģēsim Jūsu motivācijas un rekomendācijas vēstules, kā arī nepieciešamības gadījumā nodrošināsim dokumentu tulkojumu angļu valodā.
  • Aizpildīsim pieteikuma veidlapas.
  • Palīdzēsim, ja Jums būs nepieciešama studenta vīza (piemēram, Austrālijā, ASV, Kanādā): sniegsim nepieciešamo dokumentu sarakstu un vīzas pieteikuma veidlapu, palīdzēsim aizpildīt medicīniskās pārbaudes dokumentus un iegādāties veselības apdrošināšanu.
  • Atradīsim Jums piemērotāko naktsmītni: reģistrēsim studentu hostelī vai mājoklī.
  • Atradīsim un iegādāsimies aviobiļetes par vislabāko cenu, lidojuma datumu un ilgumu vai atbilstoši jebkurām citām personiskām prasībām.
  • Sniegsim visu informāciju par darba iespējām un dzīvi izvēlētajā valstī.
  • Visa izglītības procesa laikā un uzturēšanās laikā valstī mēs labprāt atbildēsim uz jums aktuāliem jautājumiem.